Hoe maak je een content strategie

Goede content is heel belangrijk voor SEO en je online profiel. Zonder goede content zal je social media marketingstrategie niet tot meer verkeer naar je website leiden. Als je overweegt een eigen contentstrategie op te stellen, pas dan de volgende basisstappen toe:

1. Ken je publiek
Het spreekt eigenlijk voor zich, dat je –als je iets wilt verkopen- goed moeten weten wie je publiek / je potentiële klant is. Het maakt het zoveel makkelijker om je boodschap op daarop af te stemmen en daardoor meer verkeer naar je website te krijgen.

2. Weet wat de belangrijke onderwerpen en key words zijn
Als je op zoek bent naar de juiste key words, weet dan waar je potentiële klanten zich in de funnel bevinden. Een funnel is de weg die jouw potentiële klant beloopt op jouw website. Tijdens deze weg vragen zij zich het volgende af en stem daar je key words op af:

  • Wat is het? Hoe werkt het?
  • Is het belangrijk?
  • Heb ik het nodig?
  • Welke?
  • Waar kan ik het krijgen?

3. Zoek uit welke content het beste werkt
Bepaal wat het beste is voor je publiek, wat  je organisatie het beste kan en hoe je betrokkenheid creëert.

4. Maak een content agenda
Bij het maken van een content agenda hou je rekening met de tijd die het kost om content te maken. Een blog heb je bijvoorbeeld sneller klaar dan een videopresentatie. Bedenk dan hoeveel tijd je per dag, week, maand hebt voor content creatie en deel op deze manier je content agenda in.

5. Promoot je content
Tot slot raad ik je aan om je content te promoten. Je kunt dan je publiek veel beter afstemmen op je boodschap. De kans is daardoor groter dat je hen verleidt om een kijkje op je website te nemen en tot koop over te gaan.

Bron: secretaressenet